Yayınlar

·Araştırma MakalesiSoysal, Y., & Soysal, S. (2023). Establishing a Nuanced Phenomenographic Argument for the Prospective Teachers’ Conceptions of Teaching. SAGE Open, 13(2). https://doi.org/10.1177/21582440231181437
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma MakalesiSoysal, Y. Exploring Middle School Science Teachers’ Error-Reaction Patterns by Classroom Discourse Analysis. Sci & Educ (2023). https://doi.org/10.1007/s11191-023-00431-w
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma MakalesiSoysal, Y., & Soysal, S. (2022). Exploring Prospective Classroom Teacher Question Types for Productive Classroom Dialogue. ECNU Review of Educationhttps://doi.org/10.1177/20965311221109283.
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Soysal, S. (2022). Exploring Science Teacher Questions' Influence on the Students' Talk Productivity: A Classroom Discourse Analysis Approach. SAGE Openhttps://doi.org/10.1177/21582440221102433
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma MakalesiSoysal, Y. , Radmard, S. & Kutluca, A. Y. (2022). Sınıf İçi Öğretimin Planlanması, Uygulanması ve Yönetimine İlişkin Metabilişsel Farkındalıklar Ölçeğinin (PUY-MFÖ) Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması . Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi , 6 (1) , 22-47 . DOI: 10.32960/uead.1036240
Link: Yayına erişmek için tıklayınız. 
·Uluslararası Bildiri: Cergibozan, K. ve Soysal, Y. (2022). Bir okul öncesi öğretmeninin sınıf içi soru sorma pratiklerine yönelik pedagojik inanç sistemi. 13th Internatıonal Congress on New Trends in Education.
·Uluslararası BildiriAntepli, P. ve Soysal, Y. (2022). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin sınıf içi soru sorma kapasitelerinin incelenmesi. 13th Internatıonal Congress on New Trends in Education.
·Teknik Kitap: Soysal, S. (2022). Bir okul müdürünün tragedyası. Nobel Bilimsel Eserler.
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Teknik Kitap: Soysal, Y. ve Soysal, S. (2022). Sınıfta soru sorma stratejileri. Nobel Bilimsel Eserler.
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. (2022). Quality Indicators of an Experienced Middle School Science Teacher's Argument‑Based Inquiry Teaching. Sci & Educ . https://doi.org/10.1007/s11191-022-00327-1
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. (2021). Understanding linkage between teacher talk moves, discourse contexts and students’ talk productivity. Research in Science & Technology Education, 1-28. https://doi.org/10.1080/02635143.2021.2012648
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Uluslararası Bildiri: Çevik, M.R., ve Soysal, Y. (2021). Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Eleştirel Düşünme Öz-yeterlik Ölçeği Geliştirme ÇalışmasıInternational Congress on Scientific Advances.
·Araştırma MakalesiSoysal, S., Soysal, Y., & Dağ, Ş. (2021). A Large-scale examination of elementary and secondary school students’ metaphors pertaining school phenomenon. Hacettepe University Journal of Education. Advance online publication. doi: 10.16986/HUJE.2021073564
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. (2021). Managing A discursive journey for classroom inquiry: Examination of a teacher’s discursive moves. Journal of Science Learning, 4(4), 394-411.
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. (2021). Middle School Science Teachers’ Discursive Purposes and Talk Moves in Supporting Students’ Experiments. Science & Education.  https://doi.org/10.1007/s11191-021-00266-3.
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma MakalesiRadmard S., & Soysal Y., (2021). Öğretmen adaylarının “öğretmen adayı” ve “öğretmen eğitimcisi” kavramlarına yönelik metaforik imgelemlerinin incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 11(2), xx-xx. https://doi.org/10.5961/jhes.2021.xxx
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Uluslararası Bildiri: Bozan, MA., Türk, Z., Soysal, S. ve Soysal, Y. (2021). Türkiye Yükseköğretimi Akreditasyon Çalışmalarındaki Kavramsal, Olgusal, Tematik ve Yöntembilimsel Eğilimler. VIII th Internatıonal Eurasian Educational Research Congress.
·Ulusal BildiriSoysal, S. ve Çetin, F. A. (2021). Çocuk Hakları Farkındalık Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Ulusal Çocuk Gelişimi Öğrenci Kongresinde sunulan bildiri. 
·Uluslararası BildiriSoysal, S. ve Üstekidağ, S. (2021). Okul öncesi eğitim programları kazanımlarının yenilenmiş Bloom Taksonomisi' ne göre incelenmesi (1989-1994-2002-2006-2013). 3rd INTERNATIONAL APRIL 23 SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS'de sunulan bildiri. 
·Uluslararası Bildiri: Soysal, S. ve Akyol, G. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerilerine yönelik öz yeterlilik ölçeği. Black Sea Summit 6th International Social Sciences Congress sunulan bildiri. 
·Enstitü-YUAM İşbirliği:  Çakan, N. Ş. (2021). Öğretim elemanlarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilik düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. (Danışman: Doç. Dr. Yılmaz SOYSAL) Yayına ulaşmak için tıklayınız.
·Araştırma MakalesiRadmard, S . (2021). Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi . Yükseköğretim ve Bilim Dergisi , 11 (1) , 214-244 . 
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma MakalesiSoysal, Y , Başalev, S , Radmard, S . (2021). Soru Sorma Stratejileri Farkındalığı Ölçeği'nin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması Yükseköğretim ve Bilim Dergisi , 11 (1) , 92-110 . 
Link: Yayına erişmek için tıklayınız
·Teknik Kitap:  Soysal, Y. & Soysal, S. (2021). Exploring Talk Moves of a Teacher Educator when Triggering, Developing, Elaborating and Finalising Classroom Discourses: A Vygotskian Perspective. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları.
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma MakalesiRadmard, S , Soysal, Y , Kutluca, A , Türk, Z . (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi . Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi , 3 (2) , 171-198 .
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Teknik Kitap: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Teachers' educators questioning's influence on prospective teachers' cognitive productivity while discussing how to teach concepts. İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Teknik Kitap: Radmard, S. (Ed.) (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal ağları kullanmalarına yönelik geniş çaplı bir araştırma. İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma MakalesiRadmard S., (2020). Yapılandırmacı öğretimde sınıf öğretmenlerinin öğrenme/öğretmeye yönelik inançları ve sınıf yönetimi uygulamaları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/ Journal of Higher Education and Science, 10(2), 328-351. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.394
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Teknik Kitap: Radmard, S., Soysal, Y., Kutluca, A. Y., Türk, Z. ve Ertepınar, H. (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya algıları, kullanım becerileri ve bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi.  İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları: İstanbul     
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Barriers Faced by Teachers as an Estimator of the Effectiveness of Reform-Based Initiatives. Journal of Educationhttps://doi.org/10.1177/0022057420943189                   
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Establishing a Broader Phenomenographic Argument for the Prospective Teachers' Beliefs about Teaching. The Curriculum Journal (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE)
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. (2020). Teacher Educators' Questioning's Effects on Student Teachers' Cognitive Productivity. Teaching in Higher Education (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE)
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. (2020). Relationships between Teacher Educator's Questioning and Critical Thinking Pathways of Prospective Teachers. Thinking Skills and Creativity. (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE).
·Araştırma Makalesi: Radmard, S & Soysal, Y. (2020). Öğretmen Adaylarının Bilgi Kavramına İlişkin Metaforik Akıl Yürütmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).
·Araştırma Makalesi: Radmard, S. (2020). Oluşturmacı (Öğrenci Merkezli) Öğretimde Öğretmenlerin Pedagojik İnançları ve Sınıf Yönetimi Pratikleri. Elementary Online Dergisi (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).  
·Araştırma Makalesi: Radmard, S. (2020). Oluşturmacı (Öğrenci Merkezli) Öğretimde Öğretmenlerin Pedagojik İnançları ve Sınıf Yönetimi Pratikleri. Elementary Online Dergisi (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).  
·Araştırma Makalesi: Radmard, S. (2020). Standard Öğretmen Eğitimi Programına Dâhil Olan Öğretmen Adayları ile Formasyon Eğitimi Programına Tabi Olan Öğretmen Adaylarının Öğrenme/Öğretme Süreçlerine Yönelik Teori ve Pratiklerinin İncelenmesi. İlköğretim Online Dergisi (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Öğretim Elemanlarının Yükseköğretimde Öğretimle İlgili Üst-Bilişsel Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi. (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE).
·Teknik Kitap: Soysal, Y., Radmard, S., Kutluca, A. Y., Türk, Z., Ertepınar, H., (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları, Kullanım Becerileri ve Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: İstanbul Aydın Üniversitesi Örneği. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (BASILDI)
·Araştırma Makalesi: Radmard, S & Soysal, Y. (2020). Öğrencilerin Okul Kavramına İlişkin Metaforik Akıl Yürütmeleri. Eğitim ve Bilim Dergisi. (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE)
·Araştırma Makalesi: Kınık Topalsan, A., Türk, Z., & Güler, G. (2019). Korunmaya Muhtaç Çocuklara Yönelik Gerçekleştirilen "Doğada Bilim Yapıyorum!" TÜBİTAK 4004 Projesinin Değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Araştırmaları Bilimleri Dergisi, 8(1), 581-607.    
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Radmard, S & Soysal, Y. (2019). Öğretmen Adaylarının Öğrenme ve Öğretme Kavramına İlişkin Metaforik Akıl Yürütmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi.                                     
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Soysal, A., Radmard, S., Kutluca, A. Y., Akdemir, Z. G., Türk, Z., Ertepınar, H., & Ortaç, F. R. (2019). Türkiye Yükseköğretimindeki Kavramsal, Olgusal, Tematik ve Yöntembilimsel Eğilimler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 9(1), 17- 36.
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2019). Mapping Out Teacher Educators' Conceptions of Teaching: Composing Phenomenographic Argument. Higher Education and Science (TR-ULAKBIM; BASILDI). 
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2019). Research into Teacher Educators' Discursive Moves: A Vygotskian Perspective. Journal of Education, 1-16. (ERIC/ESCI; BASILDI) 
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2019). Research into Teacher Educators' Discursive Moves: A Vygotskian Perspective. Journal of Education, 1-16. 
Link:  Yayına erişmek için tıklayınız. 
·Teknik Kitap Ger, A. M., Ertepınar, H., Özalp, D., Güler, G., Türk, Z, Akdemir, Z. G. (2019; tamamlanma tarihi: 05.01.2019) İstanbul Aydın Üniversitesi Uluslararası Öğrencilerinin Akademik Ve Sosyo-Kültürel Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi: Ölçek Geliştirme Çalışması (Basımı ve dağımı yapılmadı) 
·Teknik Kitap Ger, A. M., Ertepınar, H., Özalp, D., Güler, G., Türk, Z, Akdemir, Z. G. (2019; tamamlanma tarihi: 05.01.2019) İstanbul Aydın Üniversitesi Akademik Personelinin Memnuniyet Ve Aidiyet Düzeylerinin Belirlenmesi (Basımı ve dağımı yapılmadı).
·Teknik Kitap Soysal, Y. (2019). Yükseköğretimde Öğretimin İlkeleri Üzerine Pedagoji Temelli Bir Söylem Analizi: Vygotskyci Perspektif. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (Basımı ve dağıtımı yapıldı) 
Link:Yayına erişmek için tıklayın.
·Araştırma Makalesi: Kutluca, A.Y., Soysal, Y. & Radmard, S. (2018). Öğrenmeye yönelik epistemolojik inançlar ölçeğinin uygulamalı uyarlama ve güvenirlik çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(2), 129-152. 
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., Radmard, S, & Kutluca, A. Y. (2018). Pedagojik İnanç Sistemleri Ölçeğinin Uygulamalı Olarak Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 626-642. 
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2018). An Exploration of Graduate Learners' Academic Attributions: A Case Study from Higher Education Context. Higher Education and Science, 8(3), 605-618. 
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Teknik Kitap Soysal, Y., Radmard, S. Kutluca, A. Y., Ertepınar, H., Ortaç, F. R., Akdemir, Z. G. & Türk, Z. (2018). Türkiye Yükseköğretimine Ait Çalışmaları Betimsel İçerik Analizi Raporu. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (E-ISBN: 978-975-2438-41-5).
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.
·Rapor: Akgündüz, D., Ertepınar, H., Ger, A. M. & Türk, Z. (2018) STEM Eğitiminin Müfredata Entegrasyonu Raporu. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (ISBN: 978-975-2438-22-4) 
Link: Yayına erişmek için tıklayınız.



güncelleme: 19.6.2023 13:48