·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Soysal, S. (2023). Establishing a Nuanced Phenomenographic Argument for the Prospective Teachers’ Conceptions of Teaching. SAGE Open, 13(2). https://doi.org/10.1177/21582440231181437
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. Exploring Middle School Science Teachers’ Error-Reaction Patterns by Classroom Discourse Analysis. Sci & Educ (2023). https://doi.org/10.1007/s11191-023-00431-w
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Soysal, S. (2022). Exploring Prospective Classroom Teacher Question Types for Productive Classroom Dialogue. ECNU Review of Education. https://doi.org/10.1177/20965311221109283.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Soysal, S. (2022). Exploring Science Teacher Questions' Influence on the Students' Talk Productivity: A Classroom Discourse Analysis Approach. SAGE Open. https://doi.org/10.1177/21582440221102433 ·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. , Radmard, S. & Kutluca, A. Y. (2022). Sınıf İçi Öğretimin Planlanması, Uygulanması ve Yönetimine İlişkin Metabilişsel Farkındalıklar Ölçeğinin (PUY-MFÖ) Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması . Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi , 6 (1) , 22-47 . DOI: 10.32960/uead.1036240 ·Uluslararası Bildiri: Cergibozan, K. ve Soysal, Y. (2022). Bir okul öncesi öğretmeninin sınıf içi soru sorma pratiklerine yönelik pedagojik inanç sistemi. 13th Internatıonal Congress on New Trends in Education.
·Uluslararası Bildiri: Antepli, P. ve Soysal, Y. (2022). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin sınıf içi soru sorma kapasitelerinin incelenmesi. 13th Internatıonal Congress on New Trends in Education.
·Teknik Kitap: Soysal, S. (2022). Bir okul müdürünün tragedyası. Nobel Bilimsel Eserler.
·Teknik Kitap: Soysal, Y. ve Soysal, S. (2022). Sınıfta soru sorma stratejileri. Nobel Bilimsel Eserler.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. (2022). Quality Indicators of an Experienced Middle School Science Teacher's Argument‑Based Inquiry Teaching. Sci & Educ . https://doi.org/10.1007/s11191-022-00327-1
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. (2021). Understanding linkage between teacher talk moves, discourse contexts and students’ talk productivity. Research in Science & Technology Education, 1-28. https://doi.org/10.1080/02635143.2021.2012648
·Araştırma Makalesi: Soysal, S., Soysal, Y., & Dağ, Ş. (2021). A Large-scale examination of elementary and secondary school students’
metaphors pertaining school phenomenon. Hacettepe University Journal of Education. Advance online publication. doi:
10.16986/HUJE.2021073564
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. (2021). Managing A discursive journey for classroom inquiry: Examination of a teacher’s discursive moves. Journal of Science Learning, 4(4), 394-411.
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. (2021). Middle School Science Teachers’ Discursive Purposes and Talk
Moves in Supporting Students’ Experiments. Science & Education. https://doi.org/10.1007/s11191-021-00266-3.
·Araştırma Makalesi: Radmard S., & Soysal Y., (2021). Öğretmen adaylarının “öğretmen adayı” ve “öğretmen eğitimcisi” kavramlarına yönelik metaforik imgelemlerinin incelenmesi. Yükseköğretim
ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 11(2), xx-xx. https://doi.org/10.5961/jhes.2021.xxx
·Uluslararası Bildiri: Bozan, MA., Türk, Z., Soysal, S. ve Soysal, Y. (2021). Türkiye Yükseköğretimi Akreditasyon Çalışmalarındaki Kavramsal, Olgusal, Tematik ve Yöntembilimsel Eğilimler. VIII th Internatıonal Eurasian Educational Research Congress.
·Ulusal Bildiri: Soysal, S. ve Çetin, F. A. (2021). Çocuk Hakları Farkındalık Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Ulusal Çocuk Gelişimi Öğrenci Kongresinde sunulan bildiri.
·Uluslararası Bildiri: Soysal, S. ve Üstekidağ, S. (2021). Okul öncesi eğitim programları kazanımlarının yenilenmiş Bloom Taksonomisi' ne göre incelenmesi (1989-1994-2002-2006-2013). 3rd INTERNATIONAL APRIL 23 SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS'de sunulan bildiri.
·Uluslararası Bildiri: Soysal, S. ve Akyol, G. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerilerine yönelik öz yeterlilik ölçeği. Black Sea Summit 6th International Social Sciences Congress sunulan bildiri.
·Enstitü-YUAM İşbirliği: Çakan, N. Ş. (2021). Öğretim elemanlarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilik düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. (Danışman: Doç. Dr. Yılmaz SOYSAL) Yayına ulaşmak için tıklayınız.
·Araştırma Makalesi: Radmard, S . (2021). Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi . Yükseköğretim ve Bilim Dergisi , 11 (1) , 214-244 .
·Araştırma Makalesi: Soysal, Y , Başalev, S , Radmard, S . (2021). Soru Sorma Stratejileri Farkındalığı Ölçeği'nin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması Yükseköğretim ve Bilim Dergisi , 11 (1) , 92-110 .
·Teknik Kitap: Soysal, Y. & Soysal, S. (2021). Exploring Talk Moves of a Teacher Educator when
Triggering, Developing, Elaborating and Finalising
Classroom Discourses: A Vygotskian Perspective. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları.
·Araştırma Makalesi: Radmard, S , Soysal, Y , Kutluca, A , Türk, Z . (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi . Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi , 3 (2) , 171-198 .
·Teknik Kitap: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Teachers' educators questioning's influence on prospective teachers' cognitive productivity while discussing how to teach concepts. İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları
·Teknik Kitap: Radmard, S. (Ed.) (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal ağları kullanmalarına yönelik geniş çaplı bir araştırma. İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları
·Araştırma Makalesi: Radmard S., (2020). Yapılandırmacı öğretimde sınıf öğretmenlerinin öğrenme/öğretmeye yönelik inançları ve sınıf yönetimi uygulamaları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/
Journal of Higher Education and Science, 10(2), 328-351. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.394Link: Yayına erişmek için tıklayınız.·Teknik Kitap: Radmard, S., Soysal, Y., Kutluca, A. Y., Türk, Z. ve Ertepınar, H. (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya algıları, kullanım becerileri ve bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları: İstanbul Link: Yayına erişmek için
tıklayınız.·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Barriers Faced by Teachers as an Estimator of the Effectiveness of Reform-Based Initiatives. Journal of Education. https://doi.org/10.1177/0022057420943189 Link: Yayına erişmek için tıklayınız.·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Establishing a Broader Phenomenographic Argument for the Prospective Teachers' Beliefs about Teaching. The Curriculum Journal (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE)·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. (2020). Teacher Educators' Questioning's Effects on Student Teachers' Cognitive Productivity. Teaching in Higher Education (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE)·Araştırma Makalesi: Soysal, Y. (2020). Relationships between Teacher Educator's Questioning and Critical Thinking Pathways of Prospective Teachers. Thinking Skills and Creativity. (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE).·Araştırma Makalesi: Radmard, S & Soysal, Y. (2020). Öğretmen Adaylarının Bilgi Kavramına İlişkin Metaforik Akıl Yürütmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).·Araştırma Makalesi: Radmard, S. (2020). Oluşturmacı (Öğrenci Merkezli) Öğretimde Öğretmenlerin Pedagojik İnançları ve Sınıf Yönetimi Pratikleri. Elementary Online Dergisi (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE). ·Araştırma Makalesi: Radmard, S. (2020). Oluşturmacı (Öğrenci Merkezli) Öğretimde Öğretmenlerin Pedagojik İnançları ve Sınıf Yönetimi Pratikleri. Elementary Online Dergisi (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE). ·Araştırma Makalesi: Radmard, S. (2020). Standard Öğretmen Eğitimi Programına Dâhil Olan Öğretmen Adayları ile Formasyon Eğitimi Programına Tabi Olan Öğretmen Adaylarının Öğrenme/Öğretme Süreçlerine Yönelik Teori ve Pratiklerinin İncelenmesi. İlköğretim Online Dergisi (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Öğretim Elemanlarının Yükseköğretimde Öğretimle İlgili Üst-Bilişsel Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi. (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE).·Teknik Kitap: Soysal, Y., Radmard, S., Kutluca, A. Y., Türk, Z., Ertepınar, H., (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları, Kullanım Becerileri ve Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: İstanbul Aydın Üniversitesi Örneği. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (BASILDI)·Araştırma Makalesi: Radmard, S & Soysal, Y. (2020). Öğrencilerin Okul Kavramına İlişkin Metaforik Akıl Yürütmeleri. Eğitim ve Bilim Dergisi. (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE)·Araştırma Makalesi: Kınık Topalsan, A., Türk, Z., & Güler, G. (2019). Korunmaya Muhtaç Çocuklara Yönelik Gerçekleştirilen "Doğada Bilim Yapıyorum!" TÜBİTAK 4004 Projesinin Değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Araştırmaları Bilimleri Dergisi, 8(1), 581-607. Link: Yayına erişmek için tıklayınız.·Araştırma Makalesi: Radmard, S & Soysal, Y. (2019). Öğretmen Adaylarının Öğrenme ve Öğretme Kavramına İlişkin Metaforik Akıl Yürütmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. Link: Yayına erişmek için
tıklayınız.·Araştırma Makalesi: Soysal, A., Radmard, S., Kutluca, A. Y., Akdemir, Z. G., Türk, Z., Ertepınar, H., & Ortaç, F. R. (2019). Türkiye Yükseköğretimindeki Kavramsal, Olgusal, Tematik ve Yöntembilimsel Eğilimler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 9(1), 17- 36.Link: Yayına erişmek için
tıklayınız.·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2019). Mapping Out Teacher Educators' Conceptions of Teaching: Composing Phenomenographic Argument. Higher Education and Science (TR-ULAKBIM; BASILDI). Link: Yayına erişmek için
tıklayınız.·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2019). Research into Teacher Educators' Discursive Moves: A Vygotskian Perspective. Journal of Education, 1-16. (ERIC/ESCI; BASILDI) Link: Yayına erişmek için
tıklayınız.·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2019). Research into Teacher Educators' Discursive Moves: A Vygotskian Perspective. Journal of Education, 1-16. Link: Yayına erişmek için tıklayınız. ·Teknik Kitap Ger, A. M., Ertepınar, H., Özalp, D., Güler, G., Türk, Z, Akdemir, Z. G. (2019; tamamlanma tarihi: 05.01.2019) İstanbul Aydın Üniversitesi Uluslararası Öğrencilerinin Akademik Ve Sosyo-Kültürel Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi: Ölçek Geliştirme Çalışması (Basımı ve dağımı yapılmadı) ·Teknik Kitap Ger, A. M., Ertepınar, H., Özalp, D., Güler, G., Türk, Z, Akdemir, Z. G. (2019; tamamlanma tarihi: 05.01.2019) İstanbul Aydın Üniversitesi Akademik Personelinin Memnuniyet Ve Aidiyet Düzeylerinin Belirlenmesi (Basımı ve dağımı yapılmadı).·Teknik Kitap Soysal, Y. (2019). Yükseköğretimde Öğretimin İlkeleri Üzerine Pedagoji Temelli Bir Söylem Analizi: Vygotskyci Perspektif. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (Basımı ve dağıtımı yapıldı) Link:Yayına erişmek için tıklayın. ·Araştırma Makalesi: Kutluca, A.Y., Soysal, Y. & Radmard, S. (2018). Öğrenmeye yönelik epistemolojik inançlar ölçeğinin uygulamalı uyarlama ve güvenirlik çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(2), 129-152. Link: Yayına erişmek için
tıklayınız.·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., Radmard, S, & Kutluca, A. Y. (2018). Pedagojik İnanç Sistemleri Ölçeğinin Uygulamalı Olarak Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 626-642. Link: Yayına erişmek için
tıklayınız.·Araştırma Makalesi: Soysal, Y., & Radmard, S. (2018). An Exploration of Graduate Learners' Academic Attributions: A Case Study from Higher Education Context. Higher Education and Science, 8(3), 605-618. Link: Yayına erişmek için
tıklayınız.·Teknik Kitap Soysal, Y., Radmard, S. Kutluca, A. Y., Ertepınar, H., Ortaç, F. R., Akdemir, Z. G. & Türk, Z. (2018). Türkiye Yükseköğretimine Ait Çalışmaları Betimsel İçerik Analizi Raporu. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (E-ISBN: 978-975-2438-41-5).Link: Yayına erişmek için tıklayınız.·Rapor: Akgündüz, D., Ertepınar, H., Ger, A. M. & Türk, Z. (2018) STEM Eğitiminin Müfredata Entegrasyonu Raporu. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (ISBN: 978-975-2438-22-4) Link: Yayına erişmek için tıklayınız.