Hakkımızda

Akademik personelin: İnsan gücü planlaması ve personel politikasıyla ilgili tüm çalışmalar, Üniversitemiz akademik personelinin atama, özlük ve emeklilik işleriyle ilgili işlemler, yarı zamanlı öğretim elemanları ile ilgili işlemleri kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergeler çerçevesinde yapmak, Üniversite Senato ve Yönetim Kurulu Kararlarının hazırlanması, sunumu ve takibi, Üniversitenin Yazı İşleri Müdürlüğüne ait tüm yazışmaların (vekâleten) yapılması, YÖK Denetlemesine ilişkin Öz değerlendirme Raporunun hazırlanmasında koordinatörlük ve raportörlük görevleri ile verilen diğer görevlerin Personel Daire Başkanlığı tarafından yürütülmesini sağlamak.

Daire Başkanlığımızın görev alanına giren konular aşağıda sıralanmıştır.

  1. 124 Sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 29. maddesinde belirtilen görevleri mevzuata uygun, tam, zamanında ve doğru olarak yerine getirmek/getirilmesini sağlamak,
  2. Üniversite akademik personelinin atama, özlük ve emeklilik işlerini programlamak, denetlemek ve yürütmek,
  3. Rektör ve Genel Sekreter tarafından verilecek personelle ilgili benzer görevleri yerine getirmek,
  4. Genel Sekretere karşı sorumlu olmak,
  5. Personel Daire Başkanlığı İdari personelinin 1. amiri olmak,
  6. Akademik kadro hareketlerini izlemek,
  7. Kendisine verilecek konusuyla ilgili diğer işleri yapmak,
  8. Personel Daire Başkanlığı uhdesine verilen sorumlulukları mevzuata uygun, tam, zamanında ve doğru olarak yerine getirmek/getirilmesini sağlamak,
  9. Görev konuları ile ilgili mevzuat değişikliklerini takip ederek Genel Sekreteri bilgilendirmek ve personele gerekli açıklamalarda bulunmak,
  10. Genel Sekreter tarafından Daire Başkanlığına havale edilen yazı, tutanak ve formları teslim almak,
  11. Daire Personelini sevk ve idare etmek,
  12. Belirlenmiş standartlara uyulmasını sağlamak,
  13. Mevzuata aykırı faaliyetleri önlemek,
  14. Daire ile ilgili tutanak ve formları imzalamak,
  15. Daire personelinin yıllık izin takvimini onaylamak,
  16. Akademik personelin mali hakları ile ilgili işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
  17. Personel ile ilgili görevde yükselme, unvan değişikliği, atama işlemlerinin yürütmek
  18. Görevlerin yerine getirilmesinde ve sonuçlandırılmasında üst kademedeki yöneticileri gerektiğinde bilgilendirmek,
  19. Üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek

güncelleme: 24.3.2023 16:58