Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. İLKAY KARADUMAN
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. İLKAY KARADUMAN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Markayı, markalaşmayı, marka değerini anlamak, uygun marka mesajları ve medya stratejileri geliştirmeyi ve markalaşmanın tutarlı ve devamlı pazarlama iletişimi gerektiren interaktif bir süreç olduğunu öğrenmek.
Dersin İçeriği Bu derste marka ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında marka yönetimi süreci,ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınacak ve örnek olaylar üzerinden analizler ve tartışmalar yapılacaktır. Derste aynı zamanda öğrencilerden marka yönetimi planları hazırlamaları istenecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş: Marka Yönetimi Nedir?
2Pazarlamanın Temelleri, Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi, Değer Kavramı ve Değer Alışverişi, Güncel Pazarlamada Ürünler, Marka ve Marka Yönetimi
3Pazar Analizi, Bölümlendirme Hedefleme ve Konumlandırma, Pazarlama Karması: Ürün, Fiyat, Dağıtım ve Tutundurma Stratejileri, İletişim Perspektifi, Marka Konumlandırma ve Marka Değeri
4Markaların Rolü, Markalaşma Kavramları: Marka Farkındalığı (Bilinirlik ve Hatırlanabilirlik), Marka Kimliği, Marka İmajı, Marka Kişiliği, Marka Yargıları, Marka Sadakati
5Marka Değeri
6Marka Değeri için Pazarlama Programları, Marka Unsurlarının Seçimi, Yeni Milenyumda Markalaşma, Küresel Markalaşma Stratejileri, Diğer Markalaşma Kavramları
7Marka Değeri için Bütünleşik Pazarlama İletişimi
8Ara sınav
9Tasarım Yönetimi ve Markalaşma, Ürün Anlamları, Bir Sembol Olarak Ürünler: Hedonik ve Faydacı İhtiyaçlar
10Markalaşma Stratejilerinin ve Uygulamalarının Tasarımı, Marka Değerinin Yönetimi ve Değerlendirilmesi
11Markalaşmada Yeni Kavramlar
12Kişisel Marka Oluşturma Sunumları I
13Kişisel Marka Oluşturma Sunumları II
14Kişisel Marka Oluşturma Sunumları III

Kaynaklar

1-Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 315 431, Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 432 485