Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. AYŞEGÜL AKAYDIN AYDIN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu derste öğrencilere iletişimde dijitalleşme sürecinde ortaya çıkan yeni ortamlara içerik üretmenin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Uygulama ve teorinin iç içe geçtiği bu derste öğrenciler dijital gazetecilik alanını tanıyacak ve bu alana içerik üretebilecekler.

Haftalık Ders Konuları

1Öğrencilerle tanışma ve ders içeriğinin aktarılması ile beklentilerin tartışılması
2Yaratıcılık kavramına giriş ve yaratıcılık türleri
3İçerikte yaratıcılık üzerine
4Gazeteciliğin dönüşen doğası ve içeriğin dijitalleşmesi
5Dijital dünyada kendini ifade etme, personalar ve dilin kullanımı
6Retorik ve içerik üretimindeki yeri
7ARA SINAV
8İnternet haberciliğinde anlatı yapısı, örnekler ve uygulamalar
9Dijital dergicilikte anlatı yapısı, örnekler ve uygulamalar
10Sosyal medyada gazeteciliğin anlatı yapısı, örnekler ve uygulamalar
11Dijital reklamcılığın anlatı yapısı, örnekler ve uygulamalar
12Dijital içeriklerde videonun yükselişi
13Yarının dünyasından: İlham verici denemeler
14FİNAL SINAVI

Kaynaklar

- Ek Ong, W. (1999) Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojisi. İstanbul: Metis.

- Mc Luhan, M. (2007) Gutenberg Galaksisi: Tipografik İnsanın Oluşumu. İstanbul: YPK.

- Handley, A. (2013) Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları (çev: Zeynep Kökkaya) İstanbul: MediaCat Yayınları

- Penpece D. (2014) Dijital İçerik Pazarlaması. İstanbul: Karahan Yayınları

- Pulizzi J. (2013) Epic Content Marketing. New York: McGraw-Hill

- Kawasaki G. (2015) Sosyal Medya Sanatı (çev: Zeynep Kökkaya) İstanbul: MediaCat Yayınları

- Yamamoto G. , Şekeroğlu Ö. (2014) Sosyal Medya ve Blog. İstanbul: Kriter Yayınevi