Ders Planı / REKLAM KAMPANYALARI VE PLANLAMA

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Gerek pazarlama hedeflerine ulaşmak, gerekse de reklamın özel amaçlarını yerine getirmek için bütün ayrıntıları ile planlanmış bir dizi reklam etkinliğinin bir araya getirme becerisi kazanır.
Dersin İçeriği Bir reklam kampanyası öncesi, reklam kampanyası oluşum süreci ve uygulaması, sunumu ve reklam kampanyası sonrası aşamaları ele alınır ve uygulanır.

Haftalık Ders Konuları

1Reklam Kampanyası Kavramı
2Reklam Kampanyasında Yaratıcılığın Önemi Reklam Kampanyası Oluşum Süreci
3Araştırma ve Durum Analizi
4Kampanya Amaçlarının Saptanması
5Kampanya Stratejisinin Saptanması
6Kampanya Bütçesinin Belirlenmesi
7Reklam Kampanyası ve Konsept
8Arasınav
9Yaratıcı Çalışmalar
10Yaratıcı Çalışmalar
11Medya Kullanımı
12Reklam Kampanyası Uygulaması
13Reklam Kampanyası Değerlendirmesi
14Reklam Kampanyası Öncesi ve Sonrası Ölçümleme Yöntemleri

Kaynaklar

1-Tungate, M. Reklamcılığın Global Tarihi. İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., 2007.


2- Paul, Rutherford. Yeni İkonalar. Çev.Mustafa, K. Gerçeker. İstanbul:Yapı Kredi Yayınları, 1996.


3- Judith, Williamson. Reklamların Dili. Reklamlarda Anlam ve İdeoloji. Çev: Ahmet ,Fethi,.Ankara:Ütopya Yayınevi, 2001.


4- Ogilvy, D. Bir Reklamcının İtirafları. İstanbul: AFA, 1989.


5- Batı, Uğur. Reklamın Dili. İstanbul: Alfa Yayınları, 2010.


6- Elden, Müge. Reklam ve Reklamcılık. İstanbu: Say Sayınları, 2009.


7- Avery, Jim. Kampanya Planlaması. İstanbul: Reklacılık Vakfı Yayınları, 2005.


8- Elden, Müge; Ulukök, Özkan ve Sinem Yeygel. Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları, 2005.