Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ŞENİZ ATİK
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Yoktur.

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin Amacı: Endüstri tasarımı alanında ürün tasarım sürecine yönelik teorik ve uygulama bilgisinin verilmesi ve ürün tasarım süreçlerine yönelik izleme ve değerlemdirme.
Dersin İçeriği Endüstri Ürünleri Tasarımı nedir? Kapsamı ve tanımı nedir? İnsanda ilk Tasarım Düşüncesi Tasarımın Kökenleri ve ilk Üretimler..Tasarımcı kimdir? Görev tanımı ve sorumlulukları nelerdir? Tasarımla ilgili kavramlar ve kısa tanımları, Tasarım eğitimleri. Tasarım Süreci, Problem Tanımlama, Çözüm Yolları Geliştirme ve bir ürün tasarımı ile değerlendirme .

Haftalık Ders Konuları

1Endüstri Ürünleri Tasarımı nedir? Tanımı ve Kapsamı nelerdir? Tasarımcı kimdir? Görev tanımı ve sorumlulukları nelerdir?
2Temel kavramlar, mesleki terminoloji, diğer iş disiplinleriyle etkileşimleri, Ürün Tasarımında ‘Araştırma’ kavramı; Araştırma yöntemleri ve kaynakları
3Tasarımda problem tanımı, araştırma soruları kavramları ve yaratıcı fikir üretme sürecinin incelenmesi, beyin fırtınası, ‘mindap’ ve benzeri fikir oluşturma ve problem çözme metotlarının incelenmesi,
4Tasarım geliştirme süreci; tasarımın detaylarının oluşturulması, kullanılacak malzemeler ve üretim teknolojileri,
5Endüstri Tasarımı temel kavramlar : Görsel Düşünce,Tasarımda Yaratıcılık ve İşlevsellik, Ergonomi Nedir? Amaçları ve Gelişimi
6Endüstri Tasarımı temel kavramlar: Tasarımda Anlam ve Tasarımı Anlamak, Tasarımı İmgelemek Endüstri Tasarımı temel kavramlar: Tasarımda Anlam ve Tasarımı Anlamak, Tasarımı İmgelemek
7Endüstriyel tasarım kavramının sanayiye girmesi
8, ARA SINAV
9Tasarım Eğitimi ve Mesleki Eğitim; Çağdaş Tasarım Eğitimi “ULM Sanat ve Tasarım Okulu”
10Tasarım Eğitimi ve Mesleki Eğitim: “Bauhouse Okulları”
11Ülkemizde İlk Tasarım Eğitiminin başlaması ve İlk tasarımcılar.
12Görsel ve işitsel ürün anlatım teknikleri (2D ve 3D teknikleri )
13Tasarım alternatifleri ve geliştirme süreci, uygulamalı tasarım modelleme.
14Ödev ürün tasarım sürecinin izlenmesi, sorular ve genel değerlendirme.

Kaynaklar

Öğretim üyesinin hazırladığı yazılı ve görsel içerikli ders notları. Tasarım içerikle dergiler ve aşağıda yayınlar önerilir.

Norman, D. A. (1988). OF EVERYDAY THINGS. New York City, NY, USA: Doubleday.
Sternberg, R. J. (2000). Practical intelligence in everyday life. Cambridge University Press.
Ambrose, G., & Harris, P. (2009). Basics design 08: design thinking. Bloomsbury Publishing.
Lefteri, C. (2012). Making It Second Edition: Manufacturing Techniques for Product Design. Laurence King Publishing.