Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim + Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Santral işitme sisteminin işitme, konuşma ve dile yönelik olarak anatomik ve fizyolojik temelleri ile işitsel işlemleme bozukluklarını değerlendirme yöntemlerini ve temel yaklaşım stratejilerini öğretmek.
Dersin İçeriği Santral işitsel işitme sisteminin anatomi ve fizyolojisi, santral işitme sisteminin fonksiyonu, santral işitsel işlemleme, santral işitsel işlemlemenin değerlendirilmesini, değerlendirmede kullanılan testleri ve materyalleri, santral işitsel işlemleme bozukluğunun tanılanmasını ve rehabilitasyonunu içerir.

Haftalık Ders Konuları

1Santral İşitme Sistemi Anatomisi, Fizyolojisi Multidisipliner etik ve mesleki sorumluluk bilinci
2İşitsel afferent ve efferent sistem
3Santral İşitme Sisteminin Temel Fonksiyonları
4Santral İşitsel İşlemleme Bozukluğu
5İşitsel İşlemleme Bozukluğu değerlendirme: Test bataryası yaklaşımı I
6İşitsel İşlemleme Bozukluğu değerlendirme: Test bataryası yaklaşımı II
7Santral işitsel işlemleme bozuklukluklarında odyolojik bulgular
8Test sonuçları ve Yorumlama
9Ara Sınav
10Sınav Değerlendirme, Multidisipliner Değerlendirme ve Rapor Yazımı
11Santral İşitsel İşlemleme Bozuklukları: Diğer Patolojilerle İlişkisi
12Santral işitsel işlemleme bozuklukları:Terapi ve yönetim I
13Santral işitsel işlemleme bozuklukları:Terapi ve yönetim II
14Santral işitsel işlemleme bozuklukları:Vaka incelemesi

Kaynaklar

1. Musiek, F.E., & Chermak, G.D. (2007). Handbook of (Central) Auditory Processing Disorder: Volume I - Auditory Neuroscience and Diagnosis.
2. Chermak, G.D., & Musiek, F.E., & (2007). Handbook of (Central) Auditory Processing Disorder: Volume II ? Comprehensive Intervention.
3. Cacace, A.T., & McFarland, D.J. (2009). Controversies in Central Auditory Processing Disorder.
4. Bellis, T.J. (2003). Assessment and Management of Central Auditory Processing Disorders in the Educational Setting: From Science to Practice.
5. Katz, J. (2002). Handbook of Clinical Audiology (6th edition).