Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Arş. Gör. ÖMER AVCI
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere yaratıcı drama ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders, drama nedir?, yaratıcı drama nedir?, dramanın tarihi, drama ve çocuk, çocuklar için oyunun önemi ve yaratıcı drama, dramanın programlanması, dramanın ilkeleri, dramatistin dikkat etmesi gereken konular, ısınma oyunları, buz kırıcılar, drama uygulamaları (“Güven ve ben”, “Ben Kimim?”, “Hayvan taklitleri”, “Kırmızı Başlıklı Kız”) konularını içerir.

Haftalık Ders Konuları

1Drama, yaratıcılık gibi kavramların açıklanması
2Egzersizler
3Beş duyu organı yoluyla grup içi etkileşim ve iletişim
4Oyun ve drama arasındaki ilişki
5Temel drama tekniklerinin açıklanması
6Temel drama tekniklerinin farklı gruplara yönelik uygulanması
7Doğaçlama çalışmalarına giriş
8Resimler ile doğaçlama yapmak
9Ara Sınav
10Dramada planlama yapmak
11Müracaatçı gruplarının içerisinde bulunduklarını durumlara ilişkin yaratma ve canlandırma
12Doğaçlama yapıldıktan sonra değerlendirme ve tartışma
13Duygu ve düşüncelerin olumlu biçimde ifade edilmesi ve paylaşılması
14Genel Değerlendirme

Kaynaklar

1-Gönen, M., Dalkılıç N. U. (1998). Çocuk Eğitiminde Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
2-Fehr S. S. (2000). Grup Terapisine Giriş. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
3-Kipper D.(2007). Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
4-Altınay D. (1998). Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
5-Dökmen Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
6-Savaşır I., Boyacıoğlu G., Kabakçı, E. (1996). Bilişsel- Davranışçı Terapiler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.