-Arzu Öztürkmen, “Zamanı Eylemek, Eğlenmek: Cumhuriyet Dönemi Eğlence Biçimlerini Yeniden Düşünmek” (75 Yılda Değişen Yaşam, Değişen İnsan/Cumhuriyet Modaları, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1999): 179-191.
-Necdet Hasgül, “Cumhuriyet Dönemi Müzik Politikaları” (Folklora Doğru Dans-Müzik-Kültür Çeviri ve Araştırma Dergisi, s. 62, 1996): 27-48.
-Murat Meriç, “Neler Dinledik, Nelerle Coştuk?” (75 Yılda Değişen Yaşam, Değişen İnsan/Cumhuriyet Modaları, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1999): 193-207.
-Umut Bekcan, “Bir Soğuk Savaş Ürünü Olarak Eurovision Şarkı Yarışması”, 23 Mayıs 2012, Birikim, http://www.birikimdergisi.com/birikim/makale.aspx?mid=849 (erişim: Haziran 2012)
-Meral Özbek, “Arabesk Kültür: Bir Modernleşme ve Popüler Kültür Örneği”: Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, S. Bozdogan; R. Kasaba (ed.), Tarih Vakfi Yayinları, Istanbul, 1998: 168-187.
-Arzu Öztürkmen, “Türk Usulü Modern Dans, Cumhuriyetin İlk Yıllarında Osmanlı Dansının Dönüşümü”(Yirminci Yüzyılda Dans Sanatı: Kuram ve Pratik, yay. haz. Şebnem Selışık Aksan, Gurur Ertem, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2007): 286-303.
-Arzu Öztürkmen, “Selma Selim Sırrı ve Bedii Rakslar: Modern Bir Dans Türünün Anlamı Üzerine Düşünceler” (Toplumsal Tarih, s. 39, 1997): 23-26.
-Zeynep Günsür, İlk Yirmi Yılında Ankara Devlet Balesi (1961-1980)”, (TEB) Oyun Dergisi, s: 7, (Nisan-Mayıs 2008), sf. 70-73.
- Sevda Şener, “Siyasal Amaçlı Tiyatro Düşüncesi”, Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Yay. 7. baskı, 255-296.
- Ahu Antmen, “Sanatçının Bedeni: Performans”, Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık / Sanat Kitapları: 01. 2008, 4. baskı: 219-238.
-Sanjoy Roy, “Adım Adım Dans Rehberi: Pina Bausch”, http://mimesis-dergi.org/2013/08/adim-adim-dans-rehberi-pina-bauschtanztheater-wuppertal/
-İlker Yasin Keskin, “Molière Tiyatrosu ve 14. Louis – Molière İlişkisi”, Mimesis Tiyatro / Çeviri-Araştırma Dergisi, s: 17, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, Haziran 2010, sf. 267-283.