Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin, çocukların yabancı dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygun teknikleri öğrenmelerini ve çocuklara Arapça öğretimi üzerine deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; Derse Giriş, Çocuklara Arapça öğretiminin temel prensipleri, Öğrenme teorileri ve uygun materyal seçimi, Bağlamsal Öğretim ve Tema Temelli Öğretim, Çocuk öğrencilerin sınıflarında sınıf yönetimi, Dil Becerileri Öğretimi: Dinleme ve Konuşma, Dil Becerileri Öğretimi: Okuma ve Yazma, Grup Sunumları, Dil Becerileri Öğretimi: Dilbilgisi ve Kelime, Çocuklarda ölçme-değerlendirme, Çocuklara Dil Öğretiminde Yirmi birinci Yüzyıl Becerileri, Mikroöğretim I, Mikroöğretim II, Mikroöğretim III, Ders üzerine geri bildirim konularını içermektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Derse Hazırlık: Dil öğretiminde motivasyon, Dünyada dil öğretimi ve önemi.
2Dil Öğrenimi Süreci Açısından Çocuklarla Yetişkinlerin Karşılaştırılması
3Derse Giriş, Çocuklara Arapça öğretiminin temel prensipleri.
4Kelime öğretimi, yöntem ve teknikleri.
5Dil Becerileri Öğretimi: Dinleme
6Dil Becerileri Öğretimi: Konuşma
7Dil Becerileri Öğretimi: Okuma
8Dil Becerileri Öğretimi : Yazma
9Ara sınav
10Dil Becerileri Öğretimi: Dilbilgisi (Sarf-kelime yapısı)
11Dil Becerileri Öğretimi Dilbilgisi (Nahiv- cümle yapısı)
12Çocuklara Dil Öğretiminde Yirmi birinci Yüzyıl Becerileri
13Mikroöğretim I
14Mikroöğretim II

Kaynaklar

1- Türklere Arapça öğretim Yöntem ve Teknikleri, A. Altun. Akademi İstanbul, 2016. İLKÖĞRETİM

ARAPÇA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI (4-8. SINIFLAR), MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI, Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi

Yazar: Nilüfer Bekleyen, Anı Yayınları -

Talim ve Terbiye Kurulu BaĢkanlığL. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP 2. Shin J., Crandall J. (2014).