Ders Planı / ÇEVRE EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 2.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi DİLEK ÖZALP
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, gelecek nesillere sağlıklı, güvenli ve yeterli kaynakların bulunduğu bir çevre bırakmak için çevreye duyarlı, çevrenin korunması için gerekli bilgi ve becerilere sahip öğretmenler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, yaşamın devamı, toprak "biome"ları, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, ormanların yok olması, kentsel çevreler, davranış kirliliği, çevre kirlenmesi, bataklıklar ve atık su, duyarlı insanların tepkisi, çevreyle ilgili karar verme, toprak ve su kaynakları ve bunların yönetimi, koruma, kültür ve ilkel yaşam, global bakış, ekolojik konu ve sorunlar, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar.

Haftalık Ders Konuları

1Temel ekolojik kavram ve ilkeler
2Ekosistemler
3Besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet
4Ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, yaşamın devamı, toprak biomeları
5Enerji akışı, maddenin dolaşımı
6Nüfus artışı
7Ekolojik etki, erozyon, ormanların yok olması
8Ulusal ve uluslarası çevre politikaları
9Genel tekrar- Ara Sınav
10Çevre kirliliği kontrol yönetmelikleri, standartlar ve uluslararası çevre koruma sözleşmeleri
11Dünyada ve Türkiye’de çevre kirliliği (su kirliliği, kuraklık ve küresel ısınma)
12Dünyada ve Türkiye’de çevre kirliliği (toprak kirliliği, erozyon, hava kirliliği)
13Dünyada ve Türkiye’de çevre kirliliği (atıklar, radyoaktif kirlenme, elektromanyetik kirlenme)
14Dünyada ve Türkiye’de çevre kirliliği (gürültü kirliliği, biyoçeşitlik ve tahribi, nüfus artışı ve çarpık kentleşme)

Kaynaklar

1-Yıldız K. vd. (2007). Çevre Bilimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.