Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. ROY MİKAEL BAYBARS
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı dilbilim ve göstergebilimin temel kavramlarını ele alarak öğrencilerin göstergebilim-iletişim ilişkisini kavraması ve dijital oyun tasarımı sürecince göstergebilimsel analiz yapabilecek niteliklere sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Ders kapsamında iletişim biçimi olarak göstergebilim kavramı anlatılır. Ders göstergebilim kavramının tarihçesini ele alır. kültür ve gösterge bilim kavramı anlatılarak düz anlam ve yan anlam kavramlarına değinilir. Bu bağlamda göstergebilimsel analizin nasıl yapılması gerektiği anlatılır. Dijital oyunlarda göstergebilim uygulamalı olarak yapılır.

Haftalık Ders Konuları

1Tanisma
2Maya Arayuz Tanitimi
3Zbrush Ara yuz Tanitimi
4Zbrush uzernde ahsap olusturmak
5Zbrush uzernde Tas Olusturmak
6Zbrush uzernde Metal olusturmak
7Ogrenci Projeler Kontrolu
8Ara Sınav
9Bireysel Odev Kontrolu
10Projeler icin Feedback ve Soru Cevap
11Projeler icin Feedback ve Soru Cevap
12Projelerin FInal Oncesi Sunumlari 1
13Projelerin FInal Oncesi Sunumlari 2
14Donem Ozeti, Sorular ve Cevaplar, Yourumlar

Kaynaklar

1-Roland Barthes (2018). Göstergebilimsel Serüven. Sema Rıfat & Mehmet Rıfat (çev.). İstanbul, YKY.
2-John Berger (2009). Görme Biçimleri. Yurdanur Salman (çev.). İstanbul, Metis Yay.
3-Eduardo Neiva (2007). Communication Games: The Semiotic Foundation of Culture. Berlin, Walter de Gruyter GmbH&Co.