Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. OKANER OKAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin projelerin de ihtiyaç duyacağı 3 boyutlu animasyon gereksinimlerini öğretmek ve dijital oyunlarda ki animasyon hareketlerini canlandırmak.
Dersin İçeriği Bu derste, 3 boyutlu animasyon üretimi için gerekli temel kavramlardan başlanarak oluşturulan eskiz ve illüstrasyon çalışmalarının 3 boyutlu animasyon ve oyun içi animasyon haline getirilmesi ile ilgili programlama ve tasarıma özel yazılım ile çeşitli ilgili kavramlar anlatılacak ve sayısal ortamda konu ile ilgili uygulamalar yapılacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Sayısal ortamda 3 boyuta giriş
23 boyut programları. Obje modelleme. 3B modelleri oluşturan bileşenler. 3B kamera.
3Polygon modelleme ve deformer araçlarının incelenmesi.
4Subdivison modelleme teknikleri. Organik formlar. 3 boyutlu ortamda saç ve çoğaltma.
5Işık çeşitleri. Gölgeler ve hacimsel ışık. Yüzeyin malzeme özellikleri ve ışığa vereceği tepki. HDRI ve Küresel aydınlatma.
6Render ve birleştirme teknikleri.
7Kinematik bağlantılar, hareket yakalama
8Ara Sınav
9Hareketli grafik ve dijital oyun
10Fiziksel tabanlı animasyon. Sıvılar, akışkanlar ve gazlar
11İnsan figürlerini modelleme ve animasyon
12Yüz ve davranış animasyonu
13Dijital oyunlara özel modelleme
14Final sınavı

Kaynaklar

1-Animasyon’un Kutsal Kitabı : Maureen Furniss. Çeviri: Semih Çelenk. Karakalem Kitabevi Yayınları 2013
2-Disney Animation: The Illusion of Life : Ollie Johnston, Frank Thomas, Abbeville Press, 1981