Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. SELİN SÜAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Uzm. OĞUZ ŞENTÜRK

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı öğrencinin sinematografi konusunda temel teknik ve uygulama bilgilerine sahip olma ve bildiklerini dijital oyun sürecine uyarlama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Görüntünün oluşumunu açıklamak. Sinematografinin temel bileşenlerini açıklamak. Sinematografinin dijital oyuna adaptasyonu hakkında bilgi vermek. Çekim, plan ve sahne üzerinde bilgi sahibi olmak. Kompozisyon ilkeleri göz önünde bulundurularak çerçeve yapılması ve uygulanması. Oyun tasarımında sahnelerin tasarlanması, kamera açıları ve aydınlatma prensiplerini açıklamak Bir sahnenin görüntüsel olarak tasarlanması.

Haftalık Ders Konuları

1Sinematografi kavramına giriş
2Görüntünün oluşumu
3Görme biçimleri
4Görüntü tarihi
5Kompozisyon oluşturma
6Dijital oyun ve senaryo
7Dijital oyunlarda ikonografi
8Ara Sınav
9Çekim ölçeklerinin açıklanması
10Görseller üzerinden çekim ölçekleri ve planların örneklendirilmesi
11Dijital oyunlarda aksiyon ve hareket
12Dijital oyunlarda bakış açısı kavramı
13Tasarım ve projelendirme
14Proje sunumları

Kaynaklar

1-David Stump (2014). Digital Cinematography: Fundamentals, Tools, Techniques, and Workflow. Taylor & Francis.
2-Rich Newman (2009). Cinematic Game Secrets. Elsevier, USA.