1 | Dersin amaçları, içeriği. Çocuk edebiyatının, çocuk kitabının tanımı, önemi ve gerekliliği. Okul öncesi dönem için uygun bir çocuk kitabının incelenmesi (yaş, biçim, içerik, olay, karakter, üslup) |
2 | Çocuk Edebiyatının tarihsel süreci |
3 | Okul öncesi dönemde basılı çocuk yayınlarında bulunması gereken temel özellikler -Biçimsel özellikler (şekil, boy, ciltleme, kapak, kağıt, sayfa düzeni, harfler ve punto, oyuncak ve mukavva kitaplar, konuşan kitaplar) |
4 | Okul öncesi dönemde basılı çocuk yayınlarında bulunması gereken temel özellikler - İçerik özellikleri (konu, tema, karakterler, üslup ve dil, ortam, plan) |
5 | Resimlendirilme özellikleri (renk, çizgi, şekil, alan ve kompozisyon, stil, ayrıntı, oran, resimlendirme teknikleri, geleneksel resimler, resmin işlevi, resim-metin ilişkisi) |
6 | Renk bilgisi: Rengin tanımı, rengin görülmesi. Rengin algılanması, rengin fiziksel olarak algılanması, rengin psikolojik olarak algılanması, rengin fizyolojik olarak algılanması. |
7 | Okul öncesi dönemdeki çocuğa açıklamakta zorlanılan kritik durumlar nelerdir? Bu durumları açıklamada çocuk kitaplarının yeri. Tasarlanacak çocuk kitabı için, okul öncesi dönemde kritik bir durum belirleme. |
8 | Edinilen bilgi ve beceriler doğrultusunda tasarlanacak çocuk kitabı için olay akışının genel hatlarının belirlenmesi ve yazılması |
9 | Edinilen bilgi ve beceriler doğrultusunda tasarlanacak çocuk kitabı için kahramanların özelliklerinin belirlenmesi ve çizilmesi |
10 | Edinilen bilgi ve beceriler doğrultusunda tasarlanacak çocuk kitabı için olayın geçeceği mekanın belirlenmesi ve çizilmesi |
11 | Edinilen bilgi ve beceriler doğrultusunda tasarlanacak çocuk kitabı için mekanın ve kahramanların bir araya getirilmesi |
12 | Edinilen bilgi ve beceriler doğrultusunda tasarlanacak çocuk kitabı için resim ve metnin bir araya getirilmesi |
13 | Edinilen bilgi ve beceriler doğrultusunda Tasarlanacak çocuk kitabı kapak ( ön kapak, arka kapak, iç kapak) oluşturma |
14 | Tasarlanan çocuk kitabının birleştirilmesi ve raporlaştırılması |