Ders Planı / HUMAN RESOURCE MANAGEMENT

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. AKIN MARŞAP
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı işletmelerde insan kaynaklarının yönetiminde; insan kaynağının planlanması, eğitimi, gelişimi, özendirilmesi ve stratejik insan kaynakları yönetimini başarıyla uygulamaktır.
Dersin İçeriği Ders insan kaynakları yönetimi çevresi, iş analizi ve insan kaynakları planlaması, işe alma, seçim, eğitim ve geliştirme, kariyer planlama ve gelişimi, performans değerlendirme, ücretlendirme, sağlık ve güvenlik, sendikal ilişkiler, küresel insan kaynakları yönetimi konularını kapsar.

Haftalık Ders Konuları

1İnsan kaynakları yönetimine giriş
2Stratejik insan kaynakları yönetiminde yöneticilerin rolü
3İş analizi
4Personel planlama ve işe alma
5İş gören testi ve seçim
6Adayların mülakatı
7Çalışanların eğitim ve geliştirmesi
8Performans yönetimi ve ölçümü
9Ara sınav, Koçluk, kariyer ve yetkinlik yönetimi
10Performansa göre ödeme ve finansal teşvikler
11Yararlar ve servisler
12İK yönetiminde etik ve adaletli davranış
13Çalışan sağlığı ve güvenliği
14Küresel insan kaynakları yönetimi

Kaynaklar

Gary Dessler, Human Resource Management, Pearson, Global edition (Twelfth ed.), (England), 2011.

Mondy Wayne, Neo, Robert, Premeaux, Shane, Human Resource Management, Prentice Hall, (8th ed.)2002, New Jersey.

Tom Redman and Adrian Wilkinson, Contemporary Human Resource Management, (3rded.), (Essex; Pearson Edu.), 2009.

David A. DeCenzo, & Stephen P. Robbins, Human Resource Management, (New York, John Wiley & Sons), 2000.

R. Wayne Mondy, Robert M. Noe, Shane R. Premeaux, Human Resource Management, (New Jersey; Prentice Hall), 2002.

www.prenhall.com/dessler

www.prenhall.com/mondy

MyPHILIP/CW Web Site