Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin halkla ilişkiler alanında sektör-pazar ve hedef kitle araştırmaları yapması ve analiz edip yorumlasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Sektördeki rekabet yoğunluğu, pazarın ve hedef kitlenin belirlenmesine yönelik araştırma yapılmasını gerekli kılmaktadır. Alan araştırmalarında pazar ve hedef kitleye yönelik verilerin toplanması ve olası sonuçların elde edilmesine yönelik istatiksel tahmin yapılması önemlidir. Ders, kurumların faaliyet alanlarına yönelik sektörel pazar değerlendirmelerin yapılması, kurum ile hedef kitle arasındaki ilişkilerin belirlenmesine yönelik istatiksel araştırma konularını içerir.

Haftalık Ders Konuları

1İstatistiğin tanımı, konusu ve önemi
2İstatistiğin işlevleri
3Veri elde etme, sunma teknikleri
4Örnekleme, örnekleme hataları, örnekleme teknikleri
5Örneklem istatistiklerinden ana kütle parametrelerinin tahmini
6Hipotez testleri, iki ana kütleye ilişkin hipotez testleri
7Grafikler
8Ara Sınav
9Olasılık teorisi
10Olasılık katsayısı
11Değişkenlik ölçütleri
12Rassal değişken, dağılımların incelenmesi
13Örnekleme dağılımlarının incelenmesi
14Örnekleme dağılımlarının incelenmesi

Kaynaklar

Selahattin Maden & Mehmet Korkmaz, Temel Bilimler İçin İstatistik. İstanbul: Seçkin Yayıncılık (2018)
Münevver Turanlı, Selahattin Güriş, Dicle Cengiz, Ünal Halit Özden, Özlem Deniz Başar, Seda Bağdatlı Kalkan, İstatistik El Kitabı, Der Yayınları, 2017
Şener Büyüköztürk, Ömay Çokluk, Nilgün Köklü, Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2016