Ders Planı / ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FEN EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa çalışmaları ile ilgili bilgi ve uygulama becerilerine sahip olmalarını, bilime yönelik olumlu tutum geliştirmelerini, bilimin toplum ve özellikle de okulöncesi dönem çocukları için önemini kavramalarını, Bilimsel süreç becerilerini kendilerinde ve çocuklarda geliştirmelerini ve fen öğretimi bağlamında çocukların gelişim özelliklerine uygun etkinlikler ve materyaller hazırlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Erken Çocukluk döneminde fen eğitimi, bilimin doğası ve bilimsel okuyazarlık, bilimsel süreç becerileri ve önemi, okul öncesi eğitim programında fen etkinlikleri, fen öğrenme merkezi ve materyalleri, erken çocukluk dönemi fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler,fen eğitiminde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolü, erken çocukluk döneminde fen etkinliklerini değerlendirme, okul öncesinde fen eğitimi uygulama örnekleri.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin Tanıtımı – Erken Çocuklukta Fen Öğretimi İdeal bir fen eğitimi nasıl olmalıdır?
2Bilim nedir, Bilimin Doğası Bilimsel Okuryazarlık
3Bilimsel süreç becerileri , bilimsel süreç becerilerinin erken çocukluk eğitimindeki önemi
4Bilimsel süreç becerilerini desteklemede öğretmenin rolü ve destekleyici fen etkinlikleri
5Erken Çocukluk Eğitiminde Kullanılan Fen Eğitimi Programları
6Okul Öncesi Eğitim Programında Fen Etkinlikleri-Fen Öğrenme Merkezi-Fen Eğitimi Materyalleri
7Fen Eğitiminde Kullanılan Yöntem Teknikler
8Ara Sınav Haftası
9Fen Eğitiminde Kullanılan Yöntem Teknikler
10Proje Yaklaşımı, Sorgulama Temelli Fen Eğitimi
11Fen Eğitiminde Öğretmenin, Ailenin ve Toplumun Rolü
12Fen Etkinlikleri nerede yapılır? Erken Çocukluk Döneminde Müzelerden, Bilim Merkezlerinden ve Parklardan Yararlanma
13Okul öncesi Fen Eğitiminde Değerlendirme
14Okul öncesi fen eğitiminde etkinlik örnekleri

Kaynaklar

Alisinanoğlu, F. (2007). Okul öncesinde fen eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım.
Genç Kumtepe, E. (2011). Okul öncesinde fen kavramları ve etkinlikler-3. Okul öncesinde fen eğitimi, 227-251.
Tu, T. H., & Hsiao, W. Y. (2008). Preschool teacher-child verbal interactions in science teaching. Electronic Journal of Science Education, 12(2).
Larimore, R. A. (2020). Preschool Science Education: A Vision for the Future. Early Childhood Education Journal, 1-12.
Akerson, V. L., Buzzelli, C. A., & Donnelly, L. A. (2010). On the nature of teaching nature of science: Preservice early childhood teachers' instruction in preschool and elementary settings. Journal of Research in Science Teaching: The Official Journal of the National Association for Research in Science Teaching, 47(2), 213-233.