Ders Planı / FELSEFE VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Arş. Gör. ÖMER AVCI
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ÖMER AYDIN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ülke ihtiyaçlarına öncelik verilerek dünyadaki gelişmeleri izlemek, sosyal hizmet konularında bilimsel çalışmalar yapmak ve bu alandaki bilgi üretiminin sağlanmasında etkin role sahip olmak için yeni düşünceler ve teoriler üretmek için geniş ufka sahip kılmaktır.
Dersin İçeriği Felsefi düşünce, Felsefenin ortaya çıkışı ve tarihçesi, Eleştirel düşünce, Eleştirel düşüncenin temeli, Felsefi düşünce ve eleştirel düşüncenin ilişkisi, Varlık, insan, düşünce, ahlak ve bilgi kavramları.

Haftalık Ders Konuları

1Tanışma ve Ders Planı
2Bilimsel ve Eleştirel Düşünme
3Argümanların Tanınması ve Değerlendirilmesi
4Benlik ve Farkındalık
5Gerçek/Doğru Nedir?
6Bilme Yöntemleri ve Düşünme
7Dil, Düşünme ve Mantık
8Düşünme Hataları
9Ara Sınav
10Tümevarım ve Tümdengelim
11Kaynak Kullanımı ve Kaynak Güvenirliğinin Sınanması
12Medya ve Eleştirel Düşünme
13Eleştirel Düşünme Tabanlı İletişim
14Genel Tekrar

Kaynaklar

Gerald M. Nosich (Eser Sahibi), Birsel Aybek (Çevirmen) (2018). Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi: Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası. Ankara: Anı yayıncılık.
Akarsu, B. (2018). Eleştirel Düşünme Sanatı. İstanbul: Cinius Yayınları.
Ruggiero, V. (2011). Beyond feelings: A guide to critical thinking. Boston: McGraw Hill.
Stanovich, K. E. (2004). How to think straight about psychology. Boston: Pearson.
Yılmaz, K. (2016). Eleştirel ve Analitik Düşünme. Pegem.