2023-14, Ek-03 Eğiticilerin Eğitimi Programı Yönergesi

Amaç ve Kapsam


Madde 1

 

Bu yönergenin amacı; T.C. İstanbul Aydın Üniversitesi akademik personelinin, uluslararası yükseköğretim alanında kabul gören, güncel, teknolojik ve eğitsel standartların sağlandığını garanti altına almak üzere belirlenen kriterlere uygun planlama ve uygulama yapılmasını sağlamak, akademik personelin çok yönlü eğiticilik yeterliğini güncel tutmak ve eğitim öğretim süreçlerinde bu yeterliliklerden azami ölçüde faydalanmak amacıyla gerçekleştirilecek eğitim programlarını tanımlamaktır.


Kapsam

Madde 2

 

Bu yönerge, İstanbul Aydın Üniversitesinde yürütülecek en az 32 saatlik Eğiticilerin Eğitimi Programının uygulanmasına dair görev ve çalışma esaslarını kapsar.


Dayanak 


Madde 3


Bu yönerge; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 44'üncü maddesinin (b) bendine; 23/7/2015 tarihli ve 29423 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren "Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği" ile 27.12.2007 tarih 2007-10 sayılı T.C. İstanbul Aydın Üniversitesi Senato kararıyla yürürlüğe giren T.C. İstanbul Aydın Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Güçlendirme Yönergesine dayanılarak hazırlanmıştır.


Tanımlar ve Kısaltmalar

Madde 4

Bu yönergede geçen;

a)  Üniversite: İstanbul Aydın Üniversitesini,

b)  Eğiticilerin Eğitimi Birimi (EEB): Üniversitede Eğiticilerin Eğitimi Programlarının planlanmasından, yürütülmesinden ve iyileştirilmesinden sorumlu birimi,

c)  Eğiticilerin Eğitimi Programı (EEP): T.C. İstanbul Aydın Üniversitesi Senatosunun Akademik

Değerlendirme ve Kalite Güçlendirme Yönergesi kapsamında verilecek en az 32 saatlik Eğiticilerin Eğitimi Programını,

ç) İAÜDB: Üniversitenin Personel Daire Başkanlığını,

d)  İAÜSEM: Üniversitenin Sürekli Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezini,

e)  Katılımcı: EEP'ye katılan Üniversite öğretim elemanını,

f)  Modül: Katılımcıların belirli yeterlilikleri kazanmaları için kendi içinde bütünlük gösteren öğrenme sürecini,

g)  Rektör: T.C. İstanbul Aydın Üniversitesi Rektörünü, ğ) Senato: T.C. İstanbul Aydın Üniversitesi Senatosunu,

h)  UZEMER: Üniversitenin Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezini, 

ı) Üniversite (İAÜ): T.C. İstanbul Aydın Üniversitesini ifade eder. 


İKİNCİ BÖLÜM

Programın Yapısı ve İşleyişi

Madde 5

 

  1. Eğiticilerin Eğitimi Programı EK-1'de belirtilen program dâhilinde gerçekleştirilir. Eğiticilerin Eğitimi Programı, katılımcı sayısı göz önünde bulundurularak Güz ve/veya Bahar dönemleri öncesinde, yılda en az bir defa düzenlenir.
  2. İlgili akademik yıl içerisinde İAÜ bünyesine yeni katılan tüm öğretim elemanlarının programa katılımı zorunlu olup, İAÜ akademik ve idari kadrolarında aktif görev yapan personel de istekleri doğrultusunda programa katılabilir. Programa katılan öğretim elemanları izleyen üç yıl üç akademik yıl boyunca programa katılmaktan muaftır ancak mesleki olarak kendilerini yenilemek isteyen öğretim elemanları talepleri doğrultusunda programa katılabilirler.
  3. Aynı içerikli eğitimi üniversitelerin Sürekli Eğitim Merkezinden ya da eşdeğeri kurumlarından aldığını belgeleyenler ve lisans eğitimi Eğitim Fakültesi olanlar talepleri doğrultusunda Eğiticilerin Eğitimi Programından muaf olabilirler.
  4. Programa %80 oranında aktif devam sağlayan katılımcılar programdan başarılı sayılır.
  5. Eğitim sonunda katılımcılar İAÜSEM tarafından hazırlanan Eğiticilerin Eğitimi Sertifikasını almaya hak kazanır.
  6. Programa katılması zorunlu öğretim elemanlarının programa herhangi bir muafiyet olmaksızın katılmamaları durumunda ilgili dekanlığa bilgi verilir, yasal süreç ilgili dekanlık tarafından yürütülür.
  7. Uzaktan öğretim kapsamında katılımcıların program modüllerinin eğitimlerini takip edebilmeleri amacıyla oluşturulan görsel işitsel materyaller, video paylaşım sitelerinde herkese açık şekilde paylaşılamaz. Modüllerin eğitim kayıtlarının, aksi belirtilmediği sürece Üniversite ve ilgili öğretim elemanlarının izni dışında kullanılması, kopyalanması, çoğaltılması, yayınlanması, değiştirilmesi, dağıtılması ve/veya satışı yapılamaz.


ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Birimlerin Yetki ve Sorumlulukları Birimlerin Yetki ve Sorumlulukları

Madde 6

 

(1)  Eğiticilerin Eğitimi Birimi bu Yönerge kapsamında aşağıdaki görevleri yapar:

  1. EEP'nin yürütülmesinde ilgili birimler (İAÜSEM, UZEMER, İAÜDB) arasında koordinasyonu sağlar.
  2. EEP'nin içeriğinin ve kapsamının belirlenmesinde ilgili birimlerle (İAÜSEM, UZEMER, İAÜDB) iş birliği

yapar.

(2)  İAÜSEM bu Yönerge kapsamında aşağıdaki görevleri yapar:

  1. İAÜDB tarafından bildirilen katılımcıların başvurularının kabulünü yapar.
  2. EEP kapsamında her türlü duyuruyu yapar.
  3. Eğitime ilişkin teknik ve teknolojik alt yapı hizmetlerini organize eder.
  4. Eğitim programı kapsamında görevlendirilen öğretim elemanlarının derslerinin işlenmesi, hazırladıkları ders materyallerinin hazırlanması, yayınlanması ve katılımcılara ait verilerin programda görev alan öğretim elemanları ile paylaşılmasını sağlar.
  5. Başarılı katılımcılara verilecek Eğiticilerin Eğitimi Sertifikalarını hazırlar ve teslim eder.
  6. Eğitim-öğretim hizmetlerinin her türlü sekreterya faaliyetlerini yürütür.

(3)  İAÜDB bu Yönerge kapsamında aşağıdaki görevleri yapar:

  1. Akademik birimlerle koordinasyon içerisinde katılımcıların listesini hazırlar ve İAÜSEM ile paylaşır.
  2. Eğiticilerin Eğitimi Programının tamamlanmasını takip eder ve tamamlanan eğitim sayısını, kaç kişinin katıldığı vb. gerekli veriyi içeren raporu her yarıyıl sonunda Rektörlüğe sunar.
  3. Tüm akademik işe alımlarda Eğitici Eğitimi Sertifikalarını ve muafiyet belgelerini talep eder, belgenin olmaması durumunda öğretim elemanlarını EEP'ye katılmak üzere İAÜSEM'e yönlendirir.


DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Mali Hükümler

Madde 7

 

  1. Eğiticilerin Eğitimi Programının gerçekleştirilmesinde katkısı bulunanlara (öğretim elemanı, idari personel) katkıları oranında Mütevelli Heyet Başkanlığı tarafından belirlenen tutarda ek ödeme (ek ders ve ek mesai ücreti) yapılır.


BEŞİNCİ BÖLÜM

Yürürlük ve Yürütme 


Madde 8

Bu Yönerge, Üniversite Senatosunda kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.


Madde 9

 

Bu Yönerge hükümlerini Rektör yürütür.

 

EK-1 EĞİTİCİNİN EĞİTİMİ PROGRAM İÇERİKLERİ

 

1.       Eğiticinin Eğitimine Giriş: İyi eğiticinin özellikleri / Eğitici kimliğini geliştirme (3 saat)

2.       Yetişkin Eğitimi: Eğitimin temel kavramları / Yetişkinlerin özellikleri/Yetişkin öğrenme teorileri (3 saat)

3.       Öğretim Tasarımı: Öğretim tasarımında temel kavramlar ve süreçler/ Yaygın olarak kullanılan öğretim tasarımı modelleri/ Öğretim tasarımının uygulanması ve değerlendirilmesi/Sınıf yönetimi (3 saat)

4.       Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Düz anlatım/Soru-Cevap ve Tartışma/Grup Çalışması/Vaka Analizi/Simulasyon/Rol Yapma/Yaratıcı Drama/ Flipped learning (4 saat)

5.       Etkili İletişim: İletişim modelleri/ İletişim becerileri /Stres ve çatışma yönetimi/Beden Dili/

6.       Etkili sunum teknikleri: Sunum materyali hazırlama/Katılımı ve ilgiyi artıran teknikler/Eğitimde zaman yönetimi (3 saat)

7.       Eğitim Teknolojileri: Öğrenme, öğretme ve teknoloji ilişkisi/Web 2.0 teknolojileri/VR-AR teknolojileri /Yapay zeka teknolojileri/Sanal laboratuvar kullanımı/Uzaktan eğitim teknolojileri (6 Saat)

8.       Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar/Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler/Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri/Sınav sorusu hazırlamada dikkat edilmesi gereken hususlar/Performans değerlendirmede kontrol listesi ve rubrik kullanımı (4 saat)

9.       Eğitim Alanına Özgü Mikro Öğretim Uygulaması: Sosyal Bilimler/Fen-Mühendislik Bilimleri/Sağlık Bilimleri (6 saat)


güncelleme: 30.4.2024 14:38